Wat doen wij

Onze werkzaamheden verrichten wij voor het midden- en kleinbedrijf, verenigingen, stichtingen en voor particulieren. Of u nu starter of een ervaren ondernemer bent, iemand van de “schoenendoos administratie” of een volledig bijgewerkte en ingevoerde administratie aanlevert, wij zorgen voor een correcte en optimale dienstverlening en fiscale afronding. U bepaalt waar wij u ondersteunen.

Een verstandig man kent z’n beperkingen. Daarom maken wij, indien nodig en in overleg met u, voor specifieke vraagstukken en / of werkzaamheden gebruik van externe deskundigen. De gedachte hierachter is dat u alleen betaalt voor wat u nodig hebt. Op deze manier beperken wij onze overhead, zijn we in staat om een acceptabel tarief te hanteren en kunnen we toch een breed scala aan diensten leveren.

Onze werkzaamheden

  • informeren en adviseren bij de (door)start van uw onderneming
  • begeleiden bij het opzetten van de administratie maar ook bij het optimaliseren en/of automatiseren van een bestaande administratie
  • tijdelijke of permanente administratieve ondersteuning
  • verzorgen van de loonadministratie en personeelszaken
  • samenstellen jaarrekening
  • fiscale adviezen
  • samenstellen tussentijdse cijfers ten behoeve van de ondernemer (managementinformatie) en financiers
  • Investeringen, begrotingen en financieringen
  • vennootschapsbelasting
  • dividendbelasting
  • inkomstenbelasting en toeslagen
  • omzetbelasting
  • btw op zonnepanelen terugvragen
  • bedrijfsopvolging, bedrijfsoverdracht en/of herstructurering
  • schenkingen, schenk- en erf belasting
  • tijdelijke of projectondersteuning
  • voorbereiden en aanleveren van de stukken aan uw accountant